DLP® - VAZBA POHON - HLAVNÍ ČEP
CELOODPRUŽENÉ / FSX RÁMY
Jedná se o systém založený na principu čtyř-čepového mechanismu. Ten je charakteristický umístěním čepu (L) mezi hlavní čep kyvné vidlice zadního kola (P) a osu zadního kola (D). Hlavním rozdílem u DLP® je umístění právě čepu (L) nad osu zadního kola. Toto řešení umožňuje posunout hlavní čep otáčení u středového složení na úroveň mezi velký a střední převodník. Výsledkem je optimalizovaná pozice "virtuálního čepu", který ovlivňuje chování celého čtyř-čepového mechanismu. DLP® s optimálně navrženou pozicí a tvarem horního vahadla dotváří celkovou charakteristiku odpružení dle určení jednotlivých modelových řad (tzv. Leverage Ratio / charakteristika zavěšení zadního kola).
SYSTÉM ODPRUŽENÍ MODELOVÉ ŘADY PATRIOT
Modelová řada PATRIOT dokonale reflektuje nejnovější požadavky vycházející z moderního stylu ježdění Trail a Enduro. Její platformou je rám (designován pouze pro 27.5“ kola), který používá vlastní čtyř-čepovou AGang technologií zavěšení zadního kola DLP® (Drive Link Pivot®) s originální geometrií rámu vyvinutou pro trail a enduro styl ježdění. Pozice vahadla a hlavního čepu otáčení posunuje „virtuální čep“ zavěšení vysoko nad střed šlapání a zamezuje tak pohupování zadní stavby pod šlapáním. Takto je dosaženo optimálního poměru mezi citlivostí na nerovnosti a současně dostatečnou eliminaci vlivu šlapání na pohyb zadní stavby. DLP® zavěšení zadní stavby se vyznačuje, kromě citlivosti zadní stavby i pod brzděním, minimálním vlivem "pedal kickback" (zpětný ráz klik v průběhu komprese tlumiče) a minimálním prodloužením, či zkrácením řetězu. Další výhodou systému DLP® je nastavení pružící části tlumiče mnohem nižším tlakem vzduchu či použitím měkčí pružiny. Zároveň je však téměř eliminováno používání externích funkcí tlumiče, které navyšují vlastní kompresi jako je Propedal a jemu podobné – platí hlavně při šlapání v sedě.
PATRIOT
- Drive Link Pivot® (čtyř-čepový systém zavěšení)
- Průměr kol 27.5“
- Zdvih zadní stavby 140 mm
- Délka tlumiče 200 mm / zdvih 57 mm
- Distanční podložky tlumiče 22,2 / 22,2 mm
- Spojovací součástky – duralová slitina s povrchovou úpravou (anodizací)
SYSTÉM ODPRUŽENÍ MODELOVÉ ŘADY NINJA DH a NINJA FR
NINJA DH a NINJA FR představují modelové řady určené pro sjezd, freeride a bikeparkové ježdění. Jejich základem je velmi nízký = hravý rám (designován pouze pro 26“ kola) s originální geometrií vyvinutou pro extrémní ježdění. Zavěšení zadního kola je řešeno vlastní čtyř-čepovou AGang technologií DLP® (Drive Link Pivot®). Obě řady využívají horního vahadla s pohybem směrem vpřed a téměř horizontální polohou tlumiče. Tímto řešením je dosažena vysoká aktivita tlumiče i při malých vibracích a současně progresivní tvrdnutí tlumiče ke konci (posledních 20%) zdvihu zadního kola. DLP® zavěšení zadní stavby se vyznačuje, kromě citlivosti zadní stavby i pod brzděním, minimálním vlivem "pedal kickback" (zpětný ráz klik v průběhu komprese tlumiče) a minimálním prodloužením, či zkrácením řetězu. Další výhodou systému DLP® je nastavení pružící části tlumiče mnohem nižším tlakem vzduchu či použitím měkčí pružiny. Zároveň je však téměř eliminováno používání externích funkcí tlumiče, které navyšují vlastní kompresi jako je Propedal a jemu podobné – platí hlavně při šlapání v sedě.
NINJA DH
- Drive Link Pivot® (čtyř-čepový systém zavěšení)
- Průměr kol 26"
- Zdvih zadní stavby 200 mm
- Délka tlumiče 246 mm / zdvih 76 mm
- Distanční podložky tlumiče 22,2 / 22,2 mm
- Spojovací součástky - nerezová ocel
NINJA FR
- Drive Link Pivot® (čtyř-čepový systém zavěšení)
- Průměr kol 26"
- Zdvih zadní stavby 180 mm
- Délka tlumiče 222 mm / zdvih 70 mm
- Distanční podložky tlumiče 22,2 / 22,2 mm
- Spojovací součástky - nerezová ocel
SYSTÉM ODPRUŽENÍ MODELOVÉ ŘADY CULT A TRINITY
Modelové řady CULT a TRINITY byly první generací rámu (pro 26" kola) určených pro moderní styl ježdění Trail a Enduro. Jejích platformou je rám (designován pouze pro 26“ kola), který používá vlastní čtyř-čepovou AGang technologií zavěšení zadního kola DLP® (Drive Link Pivot®) s originální geometrií rámu vyvinutou pro trail a enduro styl ježdění. Pozice vahadla a hlavního čepu otáčení posunuje „virtuální čep“ zavěšení vysoko nad střed šlapání a zamezuje tak pohupování zadní stavby pod šlapáním. Takto je dosaženo optimálního poměru mezi citlivostí na nerovnosti a současně dostatečnou eliminaci vlivu šlapání na pohyb zadní stavby. DLP® zavěšení zadní stavby se vyznačuje, kromě citlivosti zadní stavby i pod brzděním, minimálním vlivem "pedal kickback" (zpětný ráz klik v průběhu komprese tlumiče) a minimálním prodloužením, či zkrácením řetězu. Další výhodou systému DLP® je nastavení pružící části tlumiče mnohem nižším tlakem vzduchu či použitím měkčí pružiny. Zároveň je však téměř eliminováno používání externích funkcí tlumiče, které navyšují vlastní kompresi jako je Propedal a jemu podobné – platí hlavně při šlapání v sedě.
CULT
- Drive Link Pivot® (čtyř-čepový systém zavěšení)
- Průměr kol 26"
- Zdvih zadní stavby 150 mm
- Délka tlumiče 200 mm / zdvih 57 mm
- Distanční podložky tlumiče 22,2 / 22,2 mm
- Spojovací součástky - nerezová ocel
TRINITY
- Drive Link Pivot® (čtyř-čepový systém zavěšení)¨
- Průměr kol 26"
- Zdvih zadní stavby 140 mm
- Délka tlumiče 200 mm / zdvih 50 mm
- Distanční podložky tlumiče 22,2 / 22,2 mm
- Spojovací součástky - nerezová ocel